...

2019-02-07 Kavli relanserar ikonen – Raketosten flyger igen!
2018-12-06 Continental Foods köper varumärket Mrs Cheng´s
2018-11-30 Stora Enso det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch
2018-11-21 Svarta förpackningar ska sälja Bergendahls Foods nya EMV
2018-10-18 hubers ”gröna” tryckfäger ger rätt look på Carlsberg-etiketten
2018-10-05 Vi arrangerar intressant seminarium om EMV!
2018-09-28 Zoégas åter utsett till årets starkaste kaffevarumärke
2018-09-10 CCL lanserar ny logotyp och ny varumärkesstrategi för Innovia
2018-09-07 Nordiska produkter – när kartongproffsen får välja
2018-08-30 Absolut Vodkas försäljning ökade för andra året i rad
2018-06-07 City Gross lanserar nytt eget premiumvarumärke
2018-05-17 Sara Kraft Westrell är Axfoods nya kommunikationsdirektör
2018-05-11 Axfood inför pant på smoothieflaskor i plast
2018-05-04 Huhtamäki köper inom foodservice och säljer sina konfektvarumärken
2018-04-26 BillerudKorsnäs: ”Varumärken tjänar på att vara hjälpsamma”
2018-04-24 Karlstadsbyrå designade 200 förpackningar åt Katrin
2018-04-06 Tetra Pak lanserar kartong med flera specialeffekter
2018-02-21 Formbar vegofärs lanseras i flexibel bioplastförpackning
2018-02-19 Ecolean först med EPD för hela förpackningssystemet
2018-02-13 Valio introducerar helt växtbaserad produktserie
2018-02-01 Abbas sill-klassiker på burk får ny smartare förpackning
2018-01-31 BillerudKorsnäs lanserar nya konceptet ”What if?”
2018-01-16 Världens ledande ölproducent satsar på svenska marknaden
2017-12-12 O-I lanserar global bok om design av glasförpackningar
2017-12-11 Janssons frestelse är räddad – ansjovisen finns på hyllorna
2017-11-29 Nordiska företag samarbetar i utveckling av smarta etiketter
2017-11-27 Tuff konkurrens och ökad import utmaning för livsmedelsföretagen
2017-11-09 Fazer förvärvar det nordiska smoothievarumärket Froosh
2017-11-08 Överkapacitet tvingar Tupperware att stänga sin fabrik i Frankrike
2017-11-08 Kvinnor och yngre mest positiva till kedjornas EMV
2017-10-30 SIA Glass och Oatly avvecklar samarbete kring ”havreglass”
2017-10-23 ”Hur tänker varumärkesägare kring bioplastförpackningar?”
2017-10-13 Intressant undersökning: Så (o)trogna är vi våra varumärken
2017-10-04 Kanelbullens Dag 4 oktober: "Bulle" populärt varumärke!
2017-09-29 Snart blir det möjligt att panta juiceflaskor i plast
2017-09-28 Estrella storsatsar - inviger ny chipslinje i Angered
2017-09-28 Världens största glutenfria knäckebrödsbageri i Falun
2017-08-23 Risifrutti byter namn för att uppmärksamma bröstcancer
2017-06-14 Träflis och organiska bindemedel bakom nytt förpackningsmaterial
2017-06-12 The Silent Salesman: Fokus på förpackningar och varumärken
2017-05-12 ÅR Packaging och Cypheme utvecklar säkerhetskoncept
2017-05-04 Kaffeförpackning från IKEA vann prestigefyllt designpris
2017-05-03 ”Vi vill inte ha innovation för innovationens skull!”
2017-04-26 The Silent Salesman: Absolut, Mintel och Marks & Spencer på talarlistan!
2017-04-20 Mintel presenterar högaktuella globala förpackningstrender
2017-03-23 Konferens om förpackningens roll som ”den tyste säljaren”
2016-04-07 Globala Pearlfisher skapar designteam i Köpenhamn
2016-03-18 Mötesplats för innovation, forskning och utveckling
2016-02-23 Smart piratkopieringsskydd syns bara i ultraviolett ljus
2015-11-04 Ökad försäljning med Shelf Smart-tjänsten
2015-10-30 Planeta Design redesignar brittisk face-paint-specialist
2015-10-15 Komplett profileringsserie från Emballator Mellerud Plast
2015-06-17 Antalis köper Data Copy från finska Metsä Board
2015-05-12 BillerudKorsnäs lanserar digital varumärkeskampanj
2015-02-23 Kodak lanserar webbsidan “Chief Packaging Officer”


Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK