...
UPM Raflatac omorganiserar och flyttar sitt huvudkontor
Antti Jääskeläinen tillträdde som ny VD i juli och nu inför han en helt ny global verksamhetsmodell hos UPM Raflatac.

Finska etikettmaterialproducenten UPM Raflatac inför en ny global verksamhetsmodell och flyttar huvudkontoret från Tammerfors till Helsingfors.
Den nya organisationen består av tre strategiska affärsenheter (SBU – Strategic Business Units) och tre marknadsregioner .
De strategiska affärsenheterna ansvarar för produktutbud och tillverkningen globalt, medan marknadsregionerna blir ansvariga för kundgränssnittet och service.


Samtidigt har man beslutat att flytta UPM Raflatacs huvudkontor från Tammerfors till UPM:s Biofore House i Helsingfors.

UPM Raflatac har ny VD sedan 1 juli i år, då Antti Jääskeläinen efterträdde Tapio Kolunsarka (läs HÄR) och den omfattande omorganisationen får ses som den nya verkställande direktörens sätt att forma verksamheten.

Den nya organisationen kommer att gälla från den 1 oktober i år och så här kommer UPM Raflatacs ledningsgrupp då att se ut under VD Antti Jääskeläinen:

Mauri Suomela blir Senior Vice President för strategiska affärsenheten ”Paper Laminates”.
Mark Pollard blir Senior Vice President för strategiska affärsenheten ”Films” och har dessutom fått ansvaret att leda marknadsregionen ”Americas”.
Jussi Oksanen blir Senior Vice President för strategiska affärsenheten ”Specials” .

Ansvariga för marknadsregionerna APAC (Asien-Pacific) och EMEIA (Europa-Mellanöstern-Indien-Afrika) kommer att utnämnas senare.

Vidare har Minna Katila utnämnts till Vice President för ”Human Resources” och Ulla-Riitta Unkuri har utnämnts till Vice President för ”Stakeholder Relations”.

Timo Kekki, Vice President för “Business Control & Strategy”, Mikko Kari, Vice President för “Global Operations & Supply Chain” och Jan-Erik Forsström, Vice President för “R&D” fortsätter i sina nuvarande befattningar.

”UPM Raflatac har en bra konkurrenssituation och efterfrågan på etikettmaterialet fortsätter att växa. Vår nya verksamhetsmodellen klargör vårt globala produkt- och marknadsansvar och ger oss möjlighet att ytterligare förbättra våra prestanda och tillvarata tillväxtmöjligheter”, säger nye VD:n Antti Jääskeläinen.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2016-09-07

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Etikett/Märkning Personal Raflatac UPM

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK