Konferens om förpackningens roll som ”den tyste säljaren”
Förpackningen kallas ofta den tysta säljaren, men hur får man den att verkligen framföra varumärkets budskap till konsumenten?

Den 30 maj arrangerar Sveriges ledande förpackningstidning, nord emballage, konferensen ”The Silent Salesman”, där förpackningens roll som ”säljare” ska belysas.
Dagen kommer att innehålla presentationer, diskussioner och nätverkande på temat ”succesful packaging communication” och det breda programinnehållet täcker in allt från innovativt tänkande kring själva förpackningen och dess budskap till hur man ska säkerställa förpackningens roll i den cirkulära ekonomin.


Förpackningen kallas ofta den tysta säljaren ,”The Silent Salesman”. Förpackningens roll som bärare av varumärket och varumärkeskommunikationen är en självklarhet, men hur får vi den att verkligen kommunicera – i marknadsföringen, på butikshyllan och i den digitala världen? Var börjar vi, vilka faktorer är viktiga, vad måste förändras och vad måste läggas till och var finns kompetensen? Svar på alla frågor kommer troligen inte att kunna förmedlas på konferensen, men ett starkt och intressant fält av kompetenta experter på talarlistan borgar för att kunskaps- och erfarenhetsförmedlingen blir av högsta kvalitet!

En av talarna är Michael Meier från Schindler Parent, Meersburg och byrånätverket E3. Han har lång erfarenhet av att jobba med internationella varumärken och identitetsbyggande både inom B2B och B2C med stark koppling till förpackningslösningar och med uppdrag för flera av de ledande pappers-/kartongtillverkarna i Europa. Michael Meiers presentation fokuserar på kopplingen förpackningen och varumärket med förpackningen i fokus.

Michael Meier kompletteras av Kevin Vyse från Marks & Spencer i Storbritannien. Kevin är Senior Packaging Technologist and Innovation Lead och har lång och bred erfarenhet av förpackningsutveckling inom detaljhandeln, inte bara hos M&S men också från producenter och konsultvärlden. Kevin tar oss med på M&S spännande men komplexa resa med att driva och addera värde till egna varumärken i en hårt konkurrensutsatt detaljhandel.

På talarlistan finns bland annat även Sandra Planeta Sonnerup från Planeta Design, Magnus Iversen från Göteborgs Tryckeri och Erik Elvingsson Hedén från Sb Insight

Seminariet arrangeras i Stockholm. Mer info och anmälningsmöjlighet, mm hittar du HÄR!


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-03-23

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Konferenser och mässor konsumentförpackningar nord emballage Övrigt varumärkesägare

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK