...
Den nya Fanta-flaskan vrider sig som en spiral...
En tydligt spiralvriden flaska och en ny logotyp kännetecknar nya Fanta. I bakgrunden syns Fanta-flaskor med det gamla utseendet.

Coca-Cola European Partners (CCEP) lanserar nu en ny förpackningsdesign för välkända apelsinläsken Fanta. En ny logotyp och en spiralvriden flaska är de främsta nyheterna. Dessutom har själva läskreceptet ändrats, så att drycken nu innehåller en tredjedel mindre socker.

Den nya designen kommer att följas upp med en marknadskampanj i ”mångmiljonpunds-klassen”, enligt ett meddelande från CCEP, som också berättar att utvecklingsarbetet med den nya flaskformen, där den gamla symmetriska formen ersatts av en asymmetrisk spiralform, tagit nästan två år.

Den nya Fanta-flaskan kommer att finnas i volymerna 0,5 och två liter.

Kampanjen för Fantas nya visuella design kommer att lanseras i butiker under april. Den nya spiralflaskan med volymen två liter beräknas komma ut i butiker under maj, medan halvlitersflaskan kommer senare under året.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-03-28

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Coca-Cola design Dryckesförpackningar förpackningsdesign Plast Plastförpackningar

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK