...
The Silent Salesman: Absolut, Mintel och Marks & Spencer på talarlistan!
Ett urval produkter som ingår i utbudet från Absolut Company och huvudägaren Pernod Ricard.
Brittiska trendinstitutet Mintel ger en översikt över aktuella globala förpackningstrender.

30 maj arrangerar tidningen nord emballage ett seminarium i Stockholm, som handlar om hur varumärkesägare kan få förpackningen att på allvar ta rollen som säljare på butikshyllan. Nya på talarlistan är det globalt välkända trendinstitutet Mintel samt minst lika välkända Absolut Company.

Att förpackningen spelat en viktig roll för byggandet av Absoluts varumärke är ju väl känt och ställt utom allt tvivel. Saskia Neuman, som är ansvarig för tävlingen Absolut Award, kommer att berätta på seminariet hur The Absolute Company arbetar med sitt varumärkesbyggande.

Mintel, som har basen i England, kommer att finnas på plats och inleda dagen med en översikt över de globala trender man spårat och som just nu påverkar förpackningar. Man kommer att ta upp ämnen som “The Union of Package Structure and Branding”, “The Face & Role of Packaging On-line”, “Packaging Gets Smart, Active, and Intelligent”, “The Experience of Packaging” och “Extend My Brand” – idel områden, som är viktiga att ha med sig, när man ser på sina förpackningar nu och i den nära framtiden.

Vi kommer också att få lyssna till Sofia Erixson från Orkla Foods, som vid sidan av sitt jobb som förpackningsdesigner även driver en blogg på temat förpackningar.

Sedan tidigare finns även Kevin Vyse från Marks & Spencer, Michael Meier från Schindler Partner, Sandra Planeta Sonnerup från Planeta Design, Magnus Iversen från Göteborgstryckeriet och Erik Elvingsson Hedén från SB Insight på programmet. 

Mer info finns på www.packseminars.com där du också anmäler dig.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-04-26

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Absolut Absolut Vodka Konferenser och mässor konsumentförpackningar nord emballage Orkla Övrigt varumärkesägare

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK