”Vi vill inte ha innovation för innovationens skull!”
Kevin Vyse tar besökarna med på Marks & Spencers spännande resa med egna varumärken.

Kevin Vyse från brittiska detaljhandelsjätten Marks & Spencer har ett tydligt budskap som en av talarna på tidningen nord emballages seminarium den 30 maj, om hur man får förpackningen att kommunicera bättre. 
Kevin har en lång och bred erfarenhet av förpackningsutveckling inom detaljhandeln inte bara hos M&S men också från producenter och konsultvärlden. Kevin kommer att ta seminariebesökarna med på M&S spännande men komplexa resa med att driva och addera värde till egna varumärken i hårt konkurrensutsatt detaljhandel. Innovation är alltid spännande, men Kevin manar till försiktighet.


”Vi inom M&S är måna om att innovation skräddarsys för att möta kraven, i stället för att bara vara en innovation för sin egen skull. Det finns inga krav på att innovation måste vara helt nya saker”, konstaterar han.

”Det är en ofta delad uppfattning att vi med innovation menar något som är en ´game changer´, helt enkelt något som inte gjorts förut. De flesta hälsosamma företagen har redan en egen innovation och vad vi gärna ser är i stället förbättringar, små stegvisa förändringar, som fräschar upp ett koncept, men inte nödvändigtvis uppfinner det igen”, säger Kevin.

På seminariet den 30 maj kommer Kevin Vyse att ta upp dessa frågor och dessutom berättar han varför förpackningen är så viktig för ett starkt varumärke, vad som förändras med konsumenten och deras förväntningar på ett varumärke samt självfallet hur Marks & Spencer reagerar på detta. 

Mycket mer info om eventet ”The Silent Salesman” finns på www.packseminars.com där du också kan anmäla dig.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-05-03

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
detaljhandel Konferenser och mässor Livsmedelsförpackningar Marks & Spencer nord emballage Övrigt varumärkesägare

Packnews Sponsors
OBS! Du som prenumerar på nord emballage / packnews.se får nu tillgång till extramaterial som ej tidigare funnits på sajten.
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS 2016
ETIKETTEN I FOKUS 2016
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
RPC
Mobergs
Speedpac
Dynatec