Man kan kanske inte ha en ”love affair” med en mässa, men när gigantiska interpack 2017 bjuder ”Welcome home” känner man att det är fullt möjligt att ”love a fair”!
Packnews och tidningen nord emballage är på plats i Düsseldorf hela interpack-veckan och vår bevakning kommer att resultera i en omfattande rapport i nord emballage i nästa utgåva.
Och här på Packnews kommer vi att presentera korta nedslag från mässan under vinjetten ”interpack 2017 – Love a Fair”.
Några snabba ”första dagarna”-intryck från interpack 2017:
* Om interpack är en ”kärleksaffär” är väl som sagt tveksamt, men det är onekligen en mässa, som många känner sig dragna till. Inte minst från utställarnas sida. Som vanligt är det fullständigt slutsålt bland monterplatserna i mässhallarna och många företag står på kö för att få vara med. Totalt representerar dessa köande företag inte mindre än 40.000 kvadratmeter monteryta!
* Förutom hälsningsfrasen ”Welcome home” använder årets interpack-mässa även flitigt begreppet ”Every innovation has a starting point”.
* Industry 4.0 är det dominerande begreppet hos alla maskintillverkare, som ställer ut på mässan.
* Enligt uppgift var besökarsiffrorna de två första dagarna av årets interpack närmast identiska med förra interpack, som ägde rum 2014.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com