Italiensk plastorganisation byter namn: ”Lättare för utlänningar”
Det nya namnet på Assocomaplast är Amaplast och det åtföljs av en logotyp bestående av förkortningen AMP i de italienska färgerna.

Italienska plastorganisationen Assocomaplast har bytt namn till Amaplast. ”Kortare och lättare att uttala för icke-italienare”, skriver organisationen i ett pressmeddelande.
Syftet med Assocomaplast, som grundades redan 1960, är att främja medvetenhet och användning av italiensk produktions- och bearbetningsteknik inom plast och gummi. Organisationen representerar över 160 italienska branschföretag.


Med det nya namnet Amaplast vill organisationen nu skicka positiva signaler att man är engagerade i att utveckla avancerad teknik samtidigt som man tar alla möjlig miljöhänsyn och propagerar för minskad resurs- och energianvändning (exempelvis genom att förorda alltmer tunnväggiga plastförpackningar).

”Jag inser att namnbytet är ett utmanande beslut, men det nya namnet är kortare och lättare att uttala, inte minst för icke-italienare”, skriver organisationens president Alessandro Grassi i en kommentar.

I samband med namnbytet, som genomfördes i somras, lanserades också en förkortning av det nya namnet – AMP – med en logotyp där den italienska flaggans färger ska symbolisera en nationell identitet.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-08-18

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Marknad Övrigt Plast Plastförpackningar

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK