...
Ny logotyp speglar förnyelse i internationell förpackningspress
IPPO:s nya logotyp är stram, enkel och med ett modernare typsnitt än tidigare.

Organisationen IPPO (International Packaging Press Organisation) marknadsför sig med en ny strategi och ett led i detta är en ny och mer modern logotyp.
”Lanseringen av vår nya logotyp följer med nylanseringen av vår hemsida och en ny strategi för marknadsföring av vår organisation till den globala förpackningsindustri, där vi framhåller våra medlemmars expertis och kunnande”, säger IPPO: s president, Steven Pacitti.


Den nya logotypen använder ett modernare bild- och typsnitt, men behåller ändå den grundläggande identiteten, som IPPO har presenterat sedan organisationen grundades 1974. I den nya logotypen ligger fokus på orden ”Packaging Press”, vilket framhäver att detta är en viktig specialistorganisation, där medlemmarna består av enskilda redaktörer, journalister och författare från mer än 30 länder.

”Vi tror att den nya logotypen är en återspegling av vad IPPO erbjuder förpackningsindustrin. IPPO bör bara en organisation, dit man vänder sig om man behöver expertutlåtande om förpackningar eller vill ha tillgång till de färdigheter och tjänster, som våra medlemmar erbjuder”, säger Steven Pacitti.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-08-31

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
IPPO Marknad Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK