Organisationen IPPO (International Packaging Press Organisation) marknadsför sig med en ny strategi och ett led i detta är en ny och mer modern logotyp.
”Lanseringen av vår nya logotyp följer med nylanseringen av vår hemsida och en ny strategi för marknadsföring av vår organisation till den globala förpackningsindustri, där vi framhåller våra medlemmars expertis och kunnande”, säger IPPO: s president, Steven Pacitti.
Den nya logotypen använder ett modernare bild- och typsnitt, men behåller ändå den grundläggande identiteten, som IPPO har presenterat sedan organisationen grundades 1974. I den nya logotypen ligger fokus på orden ”Packaging Press”, vilket framhäver att detta är en viktig specialistorganisation, där medlemmarna består av enskilda redaktörer, journalister och författare från mer än 30 länder.
”Vi tror att den nya logotypen är en återspegling av vad IPPO erbjuder förpackningsindustrin. IPPO bör bara en organisation, dit man vänder sig om man behöver expertutlåtande om förpackningar eller vill ha tillgång till de färdigheter och tjänster, som våra medlemmar erbjuder”, säger Steven Pacitti.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com