...
Hallå där, Ingela Stenson,
Nu är det bara en vecka kvar..!
Ingela Stenson är ordförande i Livsmedelsföreningen.

Det är bara en vecka kvar till årets Livsmedelsdagar i Tylösand den 13-15 september. Här berättar Livsmedelsföreningens ordförande Ingela Stenson om vad besökarna kan förvänta sig.

Årets tema är: Ska vi ha stora eller små livsmedelsföretag? Vad kan besökarna vänta sig av årets program?
”De kommer att få många insikter och aha-upplevelser från ett stort gäng av kompetenta, intressanta och skickliga föreläsare, som ger viktiga kunskaper inför framtiden. Samtidigt får de en unik möjlighet att nätverka och mingla med branschkollegor från hela landet”, säger Ingela Stenson.

Seminarierna på årets Livsmedelsdagar handlar om allt från hur både stora och små företag kan göra succé på sociala medier till hur småskaliga producenter kan vara framgångsrika i en storskalig bransch. 

Bakgrunden till årets tema är det ökande intresset för småskalig mat och en tydlig misstro mot ”industrimat”, som gör att många storföretag ”leker” små för att locka till sig konsumenterna. Samtidigt är det den storskaliga maten, som vi äter mest av.  

”Årets föreläsare kommer både från stora och små företag, som Arla, KLS Ugglarps, Lantmännen, Spendrups, Warbro Kvarn, Savolax, Hälsingestintan och Food for progress, för att nämna några. Vinnova och RISE ger oss framtidskunskap, Ungdomsbarometern lär oss hur vi ska locka framtidens talanger, Karma berättar hur vi kan minska matsvinnet med teknikens hjälp och Foodtruster hur vi bygger starka varumärken genom ambassadörskap och transparens. Vi får höra om trender, handelns roll i framtiden och vilka som tjänar mest pengar – stora eller små”, berättar Ingela Stenson. 

Den 13 september presenterar dessutom ABB en spännande rapport om framtidens food tech, som handlar om automation och robotar inom livsmedelsproduktionen.

Vidare kommer Livsmedelspriset att delas ut för 51:a året i rad och många utställare finns på plats för att visa upp sina senaste produkter och tjänster.

Vad behöver vi då – små eller stora livsmedelsföretag?
”Vi behöver självklart både och – men konsumenterna kommer att ställa allt större krav på transparens och teknisk utveckling”, menar Ingela Stenson.

Så hur ska den optimala blandningen av stora och små företag se ut? 
”Det är det som vi ska diskutera på Livsmedelsdagarna. Det finns ett fåtal platser kvar, så de som ännu inte har anmält sig har fortfarande chansen, varmt välkomna!”, avslutar Ingela.  

Program och anmälan finns HÄR eller kan göras till ewa@livsmedel.se

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-09-06

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Konferenser och mässor Livsmedel LivsmedelsFöreningen Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK