...
Skånemejeriers Bravo-juice hoppas på bra bieffekter..
Under hösten kommer Bravos kampanj för ekologisk juice att synas på förpackningar och i sociala medier. 

Skånemejeriers juicevarumärke Bravo startar en kampanj för att få konsumenterna att förstå vikten av pollinerande insekter och kopplingen mellan juice och bin. Ett sätt att hjälpa bina är att välja ekologiska livsmedel, eftersom de inte är besprutade.

”Genom att sätta bina i fokus vill vi få folk att förstå hur bina hänger ihop med juicen de dricker. Bin är idag hotade på flera sätt, genom användning av bekämpningsmedel och av sjukdomar. I Sverige behöver bina bli dubbelt så många”, säger Louise Heegaard, Brand manager för Bravo.

Kampanjen, som drar igång nu med tävlingar och information, kommer att synas i sociala medier och på juiceförpackningarna. 

Bravos kampanj handlar också om att få fler att välja ekologisk juice. 

”Bina och andra pollinerare trivs bra på ekologiska gårdar, där variationen av växter gör att de har tillgång till föda under året. För några år sedan satte vi upp våra första egna bikupor i samarbete med Bee Urban. Vi har en kupa hos oss på Skånemejerier i Malmö, en i Göteborg och en i Stockholm. Tre kupor räcker så klart inte på långa vägar, vi behöver alla hjälpa till. Ett sätt är att välja ekologiskt, då de produkterna inte är besprutade”, säger Louise Heegaard.

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-10-19

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Dryckesförpackningar Livsmedel Livsmedelsförpackningar Övrigt Skånemejerier

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK