...
Rod Stewart (?) underhöll när Lexit hade invigning
Snart dags för avtäckning av Bobst-pressen.
Gästerna fick inledningsvis info om Lexits satsning.
Alla gillade inte fotografen !?
Den nya produktionshallen har väl tilltagna utrymmen.
Oktoberfesten var en viktig del av dagen.
Rod Stewart, eller snarare look-a-liken Dean Hughes, gick hem hos gästerna!

Den 26 och 27 oktober var det stor fest hos etikettproducenten Lexit i Mölndal. Man invigde både sin nya press och tillbyggnad av lokalerna, två mångmiljonsatsningar. På plats fanns bland annat Rod Stewart (?) och ett Oktoberfestband. Lexit räknar med fortsatt expansion på maskinsidan.
 
Närmare ett hundratal kunder och leverantörer hade samlats hos Lexit den första dagen för att vara med på invigningen av pressen och lokalerna. Pressen, en Bobst med dubbla kliché- och stansenheter ger möjlighet till en digitalisering av flexoproduktionen och mycket snabba omställningar, en förutsättning för effektiv produktion då seriestorlekarna blir allt kortare. Dessutom invigdes tillbyggnaden som omfattar 3.500 kvadratmeter och som skapar möjlighet till vidare expansion.
Utvecklingen av den digitaliserade flexopressen har skett i samarbete med ledande företag på förpacknings- och tryckpressområdet, som Americk Packaging, Apex International, AVT, Bobst, Dupont, Esko, Flint Group, X-Rite och UPM.

Under dagen bjöds gästerna på tal, formell avtäckning av maskinen med produktion av tre olika jobb med en omställningstid på två, tre minuter, och en hejdundrande Oktoberfest där Rod Stewart dök upp som en överraskning...

”Vi ville verkligen överraskade och det lyckades vi bra med. Roddan satte verkligen fart på festen och många var uppe och dansade på borden redan klockan fem på eftermiddagen”, säger Jostein Saeter, försäljningschef på Lexit.

Lexit hade nog fått gräva rejält mycket djupare i plånboken för att få dit den riktiga Rod Stewart, nu handlade det i stället om en ”look-a-like”, Dean Hughes, med en röst, som är förvirrande lik originalet!

Dagen efter var det personalens tur att fira och då sköttes musiken av en DJ.

”Maskininvesteringen ligger på mellan 12 och 13 miljoner kronor och tillbyggnaden har kostat runt tjugofem miljoner. Vi dubblar nu produktionsytan. Det är en rejäl satsning, men vi är helt lugna med den. Vi ser stora möjligheter inför framtiden och hoppas snart kunna investera i ytterligare en maskin. Vi kommer nu att lägga många av våra existerande jobb i den nya maskinen”, berättar Jostein Saeter.


BO WALLTEG

Editor-in-chief & Publisher
BO WALLTEG
bo@packnews.com

Publicerad: 2017-10-30

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Bobst digitaltryck Etikett/Märkning Lexit Övrigt tryckpress

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK