Coca-Cola utmanar: Vågar du äta jullunch med en okänd?
Mat och dryck är gratis för den som vågar anta Coca-Colas utmaning och äta jullunch med tre andra helt okända människor... (Bild Coca-Cola Sverige)

De flesta svenskar, eller 84 procent, tycker att gemenskapen med släkt och familj är viktigast vid jul, men Coca-Cola vill i år utmana detta under devisen ””Ett bord är reserverat .Vågar du öppna luckan till en ny bekantskap?” 

Varje dag kl. 12 – 14 under december månad fram till och med julafton står ett lunchbord för fyra personer reserverat på The Strand i Stockholm – men det går bara att boka EN plats. Vilka som sitter på de övriga stolarna blir en överraskning och varje lunch innebär alltså att fyra nya människor möts varje dag fram till julafton.

”Det här är en form av socialt experiment, där vi vill utmana svenskar att våga träffa nya människor. Det är kittlande att inte veta, vilka du kommer att få träffa och det är det, som gör mötet så spännande. Vår förhoppning är givetvis att skapa gemenskap och så ett frö till framtida vänskaper”, säger Frida Keane, Public Affairs & Communication Director på Coca-Cola Sverige. 

Totalt finns 24 lunchbord med 96 platser att fylla, där fyra människor varje dag får träffas för första gången. Maten, som serveras, är inspirerad av svenska jultraditioner och kostnadsfri för den, som får en plats vid bordet. 

Läs mer om kampanjen, och hur du reserverar en plats, på www.cocacola.se/ettbord eller på Coca-Cola SverigeFacebook.

Text Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-12-05

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Coca-Cola Coca-Cola Sverige Dryckesförpackningar Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
Dynatec
RPC