Ny förpackningsform ska få danskarna att gilla mjölk
Arla MLK är smaksatt mjölk i aluburkar, som nu lanseras i Danmark. 

I Danmark har Arla Foods lanserat smaksatt mjölk i aluminiumburkar. Dansken i gemen är inte lika glad i mjölk, som svensken, men med den nya förpackningsformen hoppas Arla kunna utmana och försöka nå de danskar, som inte är så förtjusta i mjölk.

Den nya produktserien, som kallas Arla MLK, består av ekologisk minimjölk och ekologiskt rörsocker, smaksatt med naturliga aromer från bland annat hallon och jordgubbar.

”Våra erfarenheter från utländska marknader är att det finns en stor potential för mjölk om man behandlar produkten som mer än bara mjölk. MLK är ett exempel på hur vi försöker föra in smaksatt mjölk på den danska marknaden. Och vi förpackar produkterna på burk för att göra det enkelt för konsumenten att inta drycken på språng. Alltså, ett hälsosamt alternativ, när man har bråttom”, säger Jakob B. Knudsen, som är country manager för Arla i Danmark.

Mängden tillsatt rörsocker i Arla MLK är endast en procent – resten är 0,4-procentig ekologisk minimjölk, smaksatt med naturliga smaker från hallon. jordgubbar eller karamell. Dryckerna tappas på 200 milliliters aluminiumburkar, som öppnas med konventionell ”pull ring”.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-02-20

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Arla Dryckesburkar Dryckesförpackningar Livsmedel Livsmedelsförpackningar Metallförpackningar Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK