Bredare skrivhuvud möjliggör avancerad produktidentifiering
HP:s 22 millimeter breda skrivhuvud för höghastighetsmärkning av koder med hög upplösning.

HP Inc. har utvecklat ett 22 millimeter brett skrivhuvud för höghastighetsmärkning av koder med hög upplösning. Med skrivhuvudet kan man skriva såväl endimensionella som tvådimensionella streckkoder. HP skriver i ett pressmeddelande att det extra breda skrivhuvudet gör det möjligt för varumärkesägare att dra nytta av stora koder och tecken för avancerad produktidentifiering, förfalskningsskydd och förbättrade spårningsmöjligheter.

Det nya 22 millimeters skrivhuvudet tillverkas av HP Special Printing Systems och använder HP:s termiska bläckstråleteknik. Skrivhuvudet kan enkelt integreras i OEM-utskriftssystem och konfigureras för specifika applikationer, enligt bolaget.

Det nya skrivhuvudet stöder ett brett sortiment av stygnlösa produktkodnings- och märkningstillämpningar för sekundärförpackningar, inklusive läkemedelsförpackningar och kartongförpackningar. Skrivhuvudet kan också användas för utskrift som ersätter etiketter hos en sekundärförpackning samt för utskrift av variabla data.

HP:s 22-millimeters skrivhuvud ger stora och tydliga streckkoder vilka enkelt kan läsas med smartphones eller handhållna streckskodsscanners. Skrivhuvudena kommer att finnas på markanden under andra halvåret 2018.

"Produktidentifiering används alltmer inom tillverknings- och försörjningskedjor för att hjälpa varumärkesägare att skydda produkter. Smarta streckkoder och fler datarika koder kräver högre utskriftskvalitet. Det här nya, bredare skrivhuvudet ger bättre bildupplösning vid högre hastigheter”, säger Annette Friskopp, chef för HP Special Printing Systems. 


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-03-21

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Etikett/Märkning inkjet Märknings- & Etiketteringsutrustning Övrigt Streckkod

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK