ICA lanserar specialmärkta produkter till fotbolls-VM
Här syns några av de 55 produkter i specialmärkta förpackningar, som ingår i ICA:s ”blågula” sortiment inför sommarens fotbolls-VM i Ryssland. En del av försäljningspriset går till Svenska Fotbollförbundets initiativ ”Alla är olika – olika är bra”.
Förpackningarna är märkta med en  blågul ”supporterhalsduk” med texten ”Fotbollsfest!”.

ICA är sponsor till Svenska Fotbollförbundet och i samband med sommarens fotbolls-VM i Ryssland lanserar ICA ett sortiment med ”blågula” produkter i specialmärkta förpackningar. En del av försäljningspriset för de blågula varorna går till Svenska Fotbollförbundets initiativ ”Alla är olika – olika är bra”, som arbetar för ett mer demokratiskt, integrerat och jämställt fotbollsföreningsliv.

Det blågula sortimentet, som ICA tagit fram till fotbolls-VM, omfattar totalt 55 varor, speciellt utvalda för att passa framför TV-matcherna! Produkterna består av allt från pizza och tacos till smaksatta dadlar och selleristicks. Sortimentet är tillfälligt och säljs under veckorna 21-28 och insamlingsmålet för perioden är två miljoner kronor.

”ICA har ett stort engagemang både lokalt och nationellt i fotbollen. Idrottsföreningar spelar en viktig roll för att förbättra folkhälsan och skapa gemenskap i samhället. Därför är det viktigt att alla får vara med. Svenska Fotbollförbundets initiativ ´Alla är olika – olika är bra´ gör ett betydelsefullt arbete för mångfald som vi stöttar med stort engagemang”, säger Anders Svensson, VD ICA Sverige, i ett pressmeddelande. 

”Alla är olika – olika är bra” handlar om allas rätt att delta i svensk fotboll. Alla ska känna sig välkomna oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön, sexuell läggning och funktionshinder. Projektet har sedan 2016 delat ut bidrag till föreningar, som arbetar förebyggande med demokrati, jämställdhet och integration

”Genom sin blågula insamling bidrar ICA till ett öppnare och mer jämställt föreningsliv runt om i landet – vilket i förlängningen bidrar till ett tryggare samhälle. Vi är otroligt tacksamma för samarbetet och hoppas nu på framgång både på fotbollsplanen och i butikerna i sommar”, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet. 

Mer information om ”Alla är olika – olika är bra” finns HÄR.


JP Press & Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-05-25

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
ICA Livsmedel Livsmedelsförpackningar Övrigt Ryssland

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK