Ardaghs ´uppsvällda´ burk används till lyxigt iskaffe
Ardaghs metallburk till iskaffet Gaya Gold Voffee kännetecknas av en originell ”uppsvälld” form.

Olika kaffedrycker blir allt populärare och deras förpackningar allt mer sofistikerade och iögonfallande. Ett sådant exempel är den originella metallburk för iskaffe, som metall- och glasförpackningstillverkaren Ardagh Group har utvecklat för varumärket Gaya Gold Coffee, som ägs av holländska Concept Drinks.

Burken, som är tillverkad vid Ardaghs fabrik i holländska Deventer, är specialdesignad och har en ”uppsvälld” form , som uppnåtts genom att man vid fabriken kunnat utvidga en cylindrisk burk med hela 26 procent med hjälp av ett tryck på 40 bar.

Iskaffeburken är sofistikerat mörkgrön och försedd med guldtryck i topp och botten samt en guldfärgad logotyp på burkkroppen.

Innan Gaya-burken släpptes ut på marknaden, testades den noggrant i prototyp- och pilotproduktionslinjen vid Ardaghs forsknings- och utvecklingscenter i franska Crosmières.

Gaya-burken lanserades först i Förenade Arabemiraten, där den fått stor uppmärksamhet, och den kommer inom kort att lanseras i hela Mellanöstern-regionen.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2019-01-16

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK