...
Tulips toppingförpackning blir grönare och smartare
Tulips nya toppingförpackning är en mjuk påse, med mindre plast och försedd med en smart återförslutningsfunktion.

Livsmedelsföretaget Tulip Food Company har infört nya förpackningar till sin serie med toppingprodukter. Påsarna innehåller nu hälften så mycket plast, som tidigare och har dessutom försetts med en  smart återförslutningsfunktion  – allt för att minska matsvinnet, och underlätta för konsumenterna.

Företaget skriver i ett pressmeddelande att den nya mjuka påsen produktionsmässigt innebär ett rejält grönt kliv framåt, eftersom den tillverkas av väldigt lite material och plastanvändningen därmed reduceras med hälften. Den smarta förslutningen gör dessutom att förpackningen lätt kan återförslutas och sparas i kyl eller frys.

”Det är ett avsevärt mer miljövänligt val än tidigare. För konsumenten blir hela användningen mer praktisk, det blir lättare att dosera rätt mängd topping och spara resten i kyl eller frys, vilket minskar matsvinnet”, säger Gabriella Lysell, marknadschef på Tulip Food Company Sverige.

Det rör sig om fyra produkter som kommer att presenteras i nya smarta återförslutningsbara påsar: Rökt skinka, kokt skinka, kalkon och salami. Från och med vecka 6 finns de nya förpackningarna ute i butik.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2019-01-28

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
förslutning Livsmedel Livsmedelsförpackningar Övrigt Plast Plastförpackningar plastpåsar

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK