Willys erbjuder nu sina kunder digitala kvitton
Willys lanserar en tjänst som ger kunderna möjlighet att få sina kvitton digitalt istället för i pappersform.

Livsmedelskedjan Willys, som ingår i Axfood, inför en tjänst som ger kunderna möjlighet att få sina kvitton digitalt. Tjänsten är efterfrågad av kunder och butikspersonal och ska både minska nedskräpningen och spara på papper.

Varje år skrivs det ut kvitton på Willys, som skulle räcka ett varv runt jorden om de lades på rad. 

En Sifo-undersökning från januari 2019 på uppdrag av Willys visar att 31 procent av svenskarna skulle föredra att få sitt kvitto digitalt. Undersökningen visar också stora åldersskillnader vad gäller inställningen till kvitton vid matinköp. Mer än en tredjedel (36 procent) av personer 16-34 år svarar att de aldrig eller mycket sällan vill ha ett kvitto, medan motsvarande andel bland 56-79-åringar är 16 procent.

”Digitala kvitton är efterfrågat både hos våra kunder och medarbetare. Det blir enklare för kunderna och vi kan spara både på papper och miljön”, säger Thomas Evertsson, VD på Willys. 

Enligt Svensk Handel skrivs det ut 1,7 miljarder papperskvitton varje år, vilket motsvarar cirka 60.000 träd. 

För att få sitt kvitto digitalt, loggar kunden in på willys.se och klickar i en box. I fortsättningen sparas då kvittot på kundens sida på willys.se eller i Willys-appen. Vill kunden någon gång ha sitt kvitto utskrivet i kassan, går det bra att säga till om det. Tjänsten har funnits tillgänglig sedan januari 2019.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2019-02-04

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Axfood Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK