...
Väl inslagen whiskylikör...
 

I samband med julhelgen marknadsfördes whiskylikören Southern Comfort i Europa med en heltäckande krympfilmsetikett, som gav intrycket att hela flaskan var inslagen i presentpapper.
Etiketten, som producerades av företaget CCL Decorative Sleeves, tillverkades i PET-film med tjockleken 50 mym och försågs med djuptryckta bilder och symboler, som skulle föra tankarna till whiskylikörens födelseort New Orleans.
"Vi ville ha något som verkligen stack ut i butikshyllorna under den viktiga julhandeln och reaktionerna från konsumenterna på den begränsade upplagan med sin unika heltäckande sleeve-etikett har varit mycket positiva", säger Jamie Butler, Southern Comforts varumärkesansvarige vid Brown-Forman Beverages Europe Ltd.


n


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-01-25

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Etikett/Märkning Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK