Heinz utökar sitt sortiment med "big pack" med pump
 

Livsmedelsproducenten Heinz utökar nu sitt ketchupsortiment och lanserar vad man betecknar som sin största nyhet hittills: 1,5 kilo tomatketchup i en flaska, som dessutom kan förses med en specialdesignad pump för snabb utportionering av innehållet.
"Barnfamiljer föredrar stora ketchupflaskor, eftersom de räcker länge. Vi väljer nu att anpassa vårt ketchupsortiment efter deras önskemål med en storförpackning. Och pumpen kommer säkert att göra succé, inte minst bland barnen", säger Sophie Rietz- Elvefors, marknadschef på Heinz.


Heinz Unlimited Edition kallas den nya medlemmen i ketchupfamiljen och "big pack"-flaskan finns ute till försäljning från och med februari. Den praktiska pumpen, som kunderna erhåller vid sidan av, kommer att finnas i svenska ICA-butiker från och med vecka 12 och så långt lagret räcker.
Portioneringspumpen är lätt att montera (bara att skruva på), dosera (tryck för önskad mängd) och stänga (tryck ner och rotera). För att rengöra pumpen skruvar man endast av den, spolar utsidan med varmt vatten och sätter den sen i ett glas med varmt vatten och pumpar den ren.
Företaget Heinz grundades 1869 i USA och finns sedan 1950-talet på den svenska marknaden. Heinz producerar förutom tomatketchup även chilisås, kalla såser, tomatpuré, vita bönor i tomatsås, mm. och företagets välkända ketchupflaska i glas har blivit kultförklarad.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-02-02

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK