Finska UPM Raflatac har lanserat en ny interaktiv webbsida, avsedd för etikett- och förpackningsdesigners. På sidan, som fått namnet Pro Label Studio, presenteras visuella exempel och värdefull information kring alla de möjligheter till varumärkesbyggande och ökat attraktionsvärde i butikshyllorna, som man kan uppnå med självhäftande etiketter.
På webbplatsen kan designers lära sig hur olika förpackningsmaterial kan kombineras med olika självhäftande etikettmaterial, hur man ska välja rätt etikettmaterial, vilka trycktekniker som kan användas och vilka specialeffekter man kan uppnå.
I Pro Label Studio kan designers inte bara läsa sig hur man väljer rätt etikettmaterial utan man kan också få förhandsvisningar av utvalda motiv och etikettmaterial, applicerade på olika typer av förpackningar. På webbsidan kan användaren roterar förhandsbilderna och på så sätt få en känsla av hur de olika kombinationerna av etikett- och förpackningsmaterial fungerar i verkliga livet.
Det finns också en speciell avdelning i Pro Label Studio, som kallas "Innovations", och där UPM Raflatac presenterar nya etikettmaterial och innovativa kombinationer av tryck och struktureffekter, som ger helt nya etikettlösningar.
Pro Label Studio ger också åtkomst till mer detaljerad teknisk produktinformation och möjligt att beställa gratis prover av UPM Raflatacs olika etikettmaterial i Europa.
Pro Label Studio finns på webbadressen www.prolabelstudio.com
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com