...
"Café au lait" på burk lär barnen gilla kaffe...
 

"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli" är ett gammalt ordspråk och den här produkten, som lanseras av japanska företaget Pokka, är kanske ett exempel på det. Om man har för avsikt att lära barn gilla kaffesmaken kan man ge dem detta koffeinfria "café au lait"...
Både produkt och förpackningen är designatdeför barn och produkten innehåller faktiskt inget kaffe. Smaksättningen sker utan några kaffebaserade ingredienser och i stället har man utgått från karamelliserad glukos (!) för att skapa samma färg och bittra smak som kaffe...
Dryckesburken är prydd med en bild på pingvinen No Mondai, en populär seriefigur i Japan.


k



JERRY PETTERSSON/BO WALLTEG

Publicerad: 2011-03-29

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Metall

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK