...
Rolling Optics utsett till ett av Sveriges "hetaste" teknikföretag
 

Svenska utvecklingsföretaget Rolling Optics har för andra året i rad utsetts till ett av Sverige hetaste unga teknikföretag av tidningarna Affärsvärlden och Ny Teknik.
"Vi har haft ett otroligt år. Efter att ha bevisat att vi kan leverera både kvalitativt och kvantitativt har kunderna strömmat till. Vi har inlett många spännande samarbeten, som vi kommer att kunna prata mer om under våren och vi är självklart stolta över nomineringen som ett av Sveriges 33 hetaste unga teknikföretag", säger Fredrik Blomquist (bilden), VD för Rolling Optics.


Några av Rolling Optics "high lights" under fjolåret var bland annat att Grazette of Sweden valde företagets hologrametikett för en nylansering av Grazettes serie XL. Under lanseringens första fem veckor ökade försäljningen ökat med 90 procent jämfört med samma period året innan!
Under fjolåret knöts också Farvash Razavi – en av Konstfacks mest lovande designstudenter – till Rolling Optics som chefsdesigner och i slutet av året lanserade Rolling Optics en uppmärksammad säkerhetsetikett försedd med optisk 3D-teknik (läs här).
"Under fjolåret var vår omsättning 17 gånger större än året innan. Nu blir vår utmaning att visa att företaget är både ett effektivt och lönsamt företag och att vi kan klara vardagsaffärerna med försäljning och leveranser i miljonupplagor till flera kunder", säger Fredrik Blomquist.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-03-30

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Förpackningsmaterial Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK