...
Nord-Emballage lanserar Flip-Cap
Intressant alternativ för varumärkesägarna
Se hela förpackningen under "Läs Mer".
Flip-Cap ger nya möjligheter.
Ulf Jeppson hoppas att varumärkesägarna visar att man gillar nya lösningar.

Nord-Emballage i Ystad har under en lång tid arbetat intensivt med att ta fram en helt ny och spännande förpackningslösning!
Nu är man klara och resultat är en spännande förpackning som man kallar Flip-Cap.
Packnyheter.se är först med nyheten!


”Under en längre tid har vi, tillsammans med externa innovatörer utvecklat förpackningssystemet Flip-Cap”, avslöjar Ulf Jeppson, delägare och utvecklingschef på Nord-Emballage.
Flip-Cap ska ses som en vidareutveckling av förpackningssystemet Nobag som lanserades för ett antal år sedan. Det handlar om att ge kunderna ett alternativ med en förpackning som sticker ut.
”Ord som bekvämlighet, garantiförslutning, lättöppnat och återförslutbart och unikhet, hör vi ofta från kunderna och här finns allt i en och samma lösning”, säger Ulf Jeppson.
Flip-Cap består av en kartongkapsel och en formsprutad topp av plast där förslutningen är en integrerad del . Bottenförseglingen bygger på samma teknik som i Nobag vilket gör att den är helt tät. Den klarar även vätska. Volymen kan som mest vara 2 liter och kunden har stor valfrihet när det gäller barriärmaterial. Öppningen har en diameter på 35 millimeter och förpackningen återförsluts enkelt med ett snäpp. Den är anpassad för att kunna staplas.
”Materialet anpassas helt efter de barriäregenskaper som kunderna efterfrågar och öppnings – och återförslutningen vill jag beskriva som revolutionerande”, säger Ulf Jeppson.
Flip-Cap är en del av ett system där även en ny maskinlösning ingår, i grunden en vidareutveckling av maskinlösningen för Nobag.
Förpackningen har en miljöinriktad profil och en helt ny design som gör att den står ut på butikshyllorna. Av bilden kan man få intrycket att den är försedd med ett fönster, men så är inte fallet. Ett fönster skulle göra det svårt att klara kundernas krav på barriär.
” Inte bara våra kunder vill ha en bra miljöprofil. Trycket ifrån konsumenterna ökar också markant. Konsumenterna är medvetna och efterlyser miljöansvar och dessutom praktiska lösningar”, säger Ulf Jeppson.
”Vår Flip-Cap står ut på många olika sätt. Att vi helt och hållet kan anpassa förpackningen efter våra kunders behov avseende barriäregenskaper är helt avgörande”.
”Vi menar att vi med det här ger varumärkesägare en möjlighet att diversifiera sig. Kunderna har ofta önskemål om detta och efterlyser nya lösningar, här har de en som kan göra skillnad”.
Ulf Jeppson är både glad som stolt över den nya förpackningsinnovationen.
”Självklart är jag och våra medarbetare såväl glada som stolta. Vi samarbetar alltid mycket nära med våra kunder, men har också ett fantastiskt samarbete med andra fristående innovatörer. Flip-Cap är vår senaste nyhet – men det kommer fler”, utlovar Ulf Jeppson.


Bo Wallteg

Editor-in-chief & Publisher
BO WALLTEG
bo@packnews.com

Publicerad: 2011-04-01

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Kartong Livsmedel

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK