...
Amore gör förpackningsdesign till ny produktserie från BOB
 

"Be Natural" är namnet på en ny serie safter, sylter och marmelader från Procordia-ägda BOB, som lanserat i sommar. Namnet anspelar på att samtliga produkter i serien är helt fria från konserveringsmedel – öppnade förpackningar måste därför förvaras i kylskåp.
"Konsumenter vill ha naturliga produkter utan onödiga tillsatser. Vår nya serie är just naturlig och känns rätt i tiden", säger Madeleine Löfgren, brand manager för BOB.
Designen till förpackningarna i den nya serien har gjorts av designbyrån Amore i Stockholm.


I den nya BOB-serien finns förstås de klassiska smakerna jordgubb, hallon och apelsin, men i saftvarianterna har de fått en liten "twist" genom smaksättning med andra frukter och bär. Sålunda har jordgubbssaften "spetsats" med kiwi, hallonsaften med björnbär och apelsinsaften med passionsfrukt.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-08-17

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Glas Livsmedel Livsmedel Marknad Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK