...
Fler svenska Pentawardsframgångar:
Silver grävde guld i USA...
Fyra förpackningskoncept – alla designade av Silver – som belönades med guld, silver och brons i Pentawards.

Som vi meddelade i går vann Ramlösa och designbyrån NINE den högsta utmärkelsen, när årets upplaga av förpackningstävlingen Pentawards avgjordes i New York häromdagen (läs här). Men Ramlösa-flaskan var inte den enda svenska förpackningen som hyllades: Stockholmsbaserade designkontoret Silver låg till exempel bakom inte mindre än fyra uppmärksammade förpackningslösningar, vilka belönades med både guld, silver och brons.

De förpackningar, designade av Silver, som belönades i New York var en strumpbyxförpackning för Åhléns (guld), ICA:s laktosfria produkter (silver), hårstylingprodukter för Hype by Mood (brons) och ICA Snacks (brons).
De fyra bidragen från Silver vann sina utmärkelser i tuff konkurrens med cirka 1.000 andra bidrag, representerande 51 länder och fem kontinenter.
"Vi är självklart överlyckliga att våra lösningar uppmärksammas i en sådan tuff internationell konkurrens", säger André Hindersson, creative director på Silver.
Designkontoret Silver arbetar med strategi, varumärkesidentitet och förpackningsdesign. Bland kunderna märks förpackningsanvändare som Kraft Foods, Cederroth, Procordia, Altia och ICA.
Det är inte första gången förpackningslösningar från Silver belönas i Pentawards. Såväl i tävlingen 2009 som i fjolårets tävling belönades Silver för förpackningar, som man utvecklat till svenska produkter.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-10-04

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Övriga Övrigt Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK