Alltfler produkter förses nu med tredimensionella säkerhets- och identifikationsetiketter från svenska företaget Rolling Optics. Företagets hologrambaserade 3-D-etiketter har rönt stor uppmärksamhet och för drygt ett år sedan kom det första stora kommersiella genombrottet, då hårvårdsföretaget Grazette of Sweden lanserade en ny hårvårdsserie, vars förpackningar är försedda med specialutvecklade Rolling Optics-etiketter (läs här).
Nu har ytterligare företag inom kosmetika- och kropssvårdsområdet valt Rolling Optics etiketter till sina produkter – bland annat saudiarabiska Al Musbah Group och svenska Sasco AB.
Sasco AB, som marknadsför aloe vera-baserade skönhets- och hälsoprodukter, har valt Rolling Optics etiketter med 3-D-effekt för att ge produkterna större uppmärksamhet i butikshyllorna.
"3-D-etiketterna ger en unik synlighet åt produkterna och personligen tycker jag det är svårt att sluta titta på dem eftersom de är så lockande! Jag hoppas kunderna kommer att känna likadant", säger Sasco VD Lotta Demker.
För Al Musbah, ledande parfym- och dofttillverkare i Mellanöstern, har Rolling Optics utvecklat en säkerhetsetikett med 3-D-effekt, som ger såväl ett manipuleringsskydd (tamper proof) till förpackningarna som ökar uppmärksamhetsvärdet i butikshyllan.
"Detta skyddar verkligen våra produkter mot förfalskning och tillför våra förpackningar en ny dimension", säger AbdulSalam Muthanna, marknadsdirekör för parfymer hos Al Musbah.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com