Personalturbulens i mejerijätten Arla

Det råder personalturbulens i mejeri- och livsmedelsjätten Arla. Det skriver tidningen Resumé. Tre toppchefer på Arla i Sverige får sluta, sedan koncernledningen av sparskäl bestämt sig för att flytta hela sitt strategiarbete till Danmark.
Organisationsförändringar har dessutom lett till att ytterligare en handfull chefer hoppar av från Arla Sverige.


De tre toppchefer som får lämna sina jobb är medie- och kommunikationschefen Mette Rehnström och marknadsdirektören Helena Donar samt Maria Billow, som är marknadsansvarig för ost och smör.

Enligt Resumé kommer dessutom fem andra svenska Arla-chefer att lämna koncernen, sedan ledningen beslutat genomföra en organisationsförändring, där man skapar två affärsområden, ett för färskvaror och ett för ost, matfett och juic,e och samtidigt slår ihop marknad- och säljavdelningarna till en kommersiell avdelning.
Bland de chefer, som därmed också lämnar Arla Sverige, märks Michaela Wickman, marknadschef Foodservice, Kristina Sörensen, varumärkeansvarig för hårdost och Eva Tingåker-Johansson, ansvarig för varumärkena Castello, Apetina, Kvibille och Höng.

Resumé skriver att flera av de chefer som nu lämnar Arla-koncernen, och av vilka de flesta har varit anställda i tio år eller mer, har gått samman och bildat ett nätverk. Tidningen skriver också att även Arlas reklambyråsamarbete med bland annat svenska byrån Identity Works kan vara i farozonen.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-12-02

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Övrigt Personal

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK