...
Samtalande kor ger liv åt norska mjölkförpackningar!

Det norska mejeriet Tine har sett till att deras mjölkförpackningar får liv hemma hos konsumenterna!
Genom så kallad Augmented Reality-teknik kan konsumenten få förpackningen att ”leva upp” och visa ett par kor som pratar med varandra...


Förpackningen får liv genom att konsumenten skannar en så kallad QR-kod med sin telefon eller surfplatta (efter att ha laddat hem en mjukvara från producenten, mejeriföretaget Tine). Med så kallade Augmented Reality-teknik kommer förpackningen att  ”leva upp” och visa ett par kor som för en dialog.!

AR-tekniken har varit populär bland utländska varumärkesägare i några år och börjar nu även få fotfäste i Norden.
Följ länken så kan du se Tines film om detta.


Bo Wallteg

Editor-in-chief & Publisher
BO WALLTEG
bo@packnews.com

Publicerad: 2012-01-25

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Kartong Livsmedel
Länk till företaget och mer information
www.tine.no/produkter/271152.cms?lek-med-tinemelk-app

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK