Den första produkten i en återförslutbar dryckesburk av metall lanseras nu i Sverige.
Det är Coca-Cola Sverige som introducerar en innovativ aluminiumburk, som utvecklats av metallförpackningsföretaget Ball Packaging Europe och som vunnit flera utmärkelser, bland annat ”Can of the Year 2008”.
Introduceringen av den återförslutbara burken på den svenska marknaden sker i samband med att Coca-Cola Sverige lanserar en ny smakvariant av energidrycken Burn, kallad Burn Blue Refresh och med smak av äpple, kiwi och blå agave.
Den nya dryckesburken, som vi skrivit om tidigare (läs här), har en återförslutningsmekanism, som kan öppnas och stängas genom att den vrids. Det innebär att en konsument inte behöver dricka upp hela innehållet i en burk på en gång, utan kan spara drycken genom att återförsluta burken.
Lanseringen av Burn Blue Refresh i återförslutningsbar burk och volymen 480 cl sker runt om i Sverige vecka 6.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com