...
Återförslutbar aluburk nu på svenska marknaden

Den första produkten i en återförslutbar dryckesburk av metall lanseras nu i Sverige.
Det är Coca-Cola Sverige som introducerar en innovativ aluminiumburk, som utvecklats av metallförpackningsföretaget Ball Packaging Europe och som vunnit flera utmärkelser, bland annat ”Can of the Year 2008”.


Introduceringen av den återförslutbara burken på den svenska marknaden sker i samband med att Coca-Cola Sverige lanserar en ny smakvariant av energidrycken Burn, kallad Burn Blue Refresh och med smak av äpple, kiwi och blå agave.

Den nya dryckesburken, som vi skrivit om tidigare (läs här), har en återförslutningsmekanism, som kan öppnas och stängas genom att den vrids. Det innebär att en konsument inte behöver dricka upp hela innehållet i en burk på en gång, utan kan spara drycken genom att återförsluta burken.

Lanseringen av Burn Blue Refresh i återförslutningsbar burk och volymen 480 cl sker runt om i Sverige vecka 6.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-02-02

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad Metall Metall

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK