Fortsatt ökning för ekologiska produkter

ICA:s sortiment av ekologiska produkter, däribland egna varumärket ”I love eco”, med egen förpackningsdesign, säljer allt bättre. Det skriver Dagens Handel.
Under fjolåret ökade försäljningen av ekologiska produkter med 4,3 procent och passerade två miljarder kronor i omsättning.


” Vi ser att det ekologiska sortimentet har en stark ställning på marknaden och det är särskilt roligt att vårt eget märke” love eco” uppvisar en bra utveckling. Ekologiska livsmedel har blivit en naturlig del i kundernas köpmönster. Ökningstakten för ekologiskt är inte lika stor nu som för tre, fyra år sedan, men det är fortfarande en tydlig trend uppåt”, säger Maria Smith, miljöchef på ICA Sverige.

De produkter, som står för den största andelen av omsättningen av de ekologiska produkterna, är mejerivaror, men markanta omsättningsökningar har också skett bland köttprodukter.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-02-02

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Övriga Övrigt Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK