USA-baserade ölbryggeriet Avery Brewing Company har valt dryckesburkstillverkaren Ball Corporation som leverantör av aluminiumburkar till en ny serie öl och lager.
De nya burkarna är försedda med avancerat ”runt-om-tryck” bestående av högupplösta och detaljrika bilder och andra grafiska element.
”Den höga kvaliteten hos vårt hantverksmässigt framställda öl kräver en intensitet och kraft i våra förpackningar, som Ball kunde förse oss med”, säger Avery Brewings VD och bryggmästare Adam Avery.
Den iögonfallande grafiken blev genomförbar tack vare Balls tryckteknik Eyeris, som gjorde det möjligt att förvandla varje burk till en 360-graders ”affisch” med komplicerade bilder och fina detaljer.
”Aluburkar med 360-graders tryck är utmärkta för den som vill etablera och bygga ett varumärke. Det är också den typ av dryckesburkar som har den högsta återvinningsgraden i USA – ett faktum som blir allt viktigare för miljömedvetna konsumenter”, säger Robert M. Miles, försäljningschef för metalldryckesförpackningar hos Ball.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com