Dryckesburkar med avancerat tryck

USA-baserade ölbryggeriet Avery Brewing Company har valt dryckesburkstillverkaren Ball Corporation som leverantör av aluminiumburkar till en ny serie öl och lager.
De nya burkarna är försedda med avancerat ”runt-om-tryck” bestående av högupplösta och detaljrika bilder och andra grafiska element.


”Den höga kvaliteten hos vårt hantverksmässigt framställda öl kräver en intensitet och kraft i våra förpackningar, som Ball kunde förse oss med”, säger Avery Brewings VD och bryggmästare Adam Avery.

Den iögonfallande grafiken blev genomförbar tack vare Balls tryckteknik Eyeris, som gjorde det möjligt att förvandla varje burk till en 360-graders ”affisch” med komplicerade bilder och fina detaljer.

”Aluburkar med 360-graders tryck är utmärkta för den som vill etablera och bygga ett varumärke. Det är också den typ av dryckesburkar som har den högsta återvinningsgraden i USA – ett faktum som blir allt viktigare för miljömedvetna konsumenter”, säger Robert M. Miles, försäljningschef för metalldryckesförpackningar hos Ball.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-02-29

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad Metall Metall

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK