Coca-Cola Company har utnämnt den världsberömde mode- och kosmetikadesignern Jean Paul Gaultier till ”Creative Director” för företagets populära läskedryck Coca-Cola light.
En iögonfallande reklamkampanj med glitter och glamour har just dragit igång i Europa för de ”Natt & Dag”-flaskor med Coca-Cola light, som Gaultier designat. Kampanjen omfattar såväl utomhusreklam som TV-inslag.
”Jean Paul Gaultier har kombinerat sitt unika stilspråk och humoristiska attityd i skapandet av den ultimata modeaccessoaren för 2012. Kollektionen med namnet ’Natt & Dag’ är en hyllning till Gaultiers världsberömda designkreationer”, skriver Coca-Cola Sverige i ett pressmeddelande.
De båda flaskorna i ”Natt & Dag”-kollektionen har motiv som påminner om Jean Paul Gaultiers berömda modekreationer och hans välkända blå-vita Breton-ränder. För samlare kommer det även att finnas en begränsad upplaga av en exklusiv samlarbox med de specialdesignade ”Natt & Dag”-flaskorna samt ett Coca-Cola light-glas med blå och vita ränder.
”Natt & Dag”-flaskorna finns i nio länder runt om Europa från och med april 2012. I Sverige kommer dock endast burkar med Gaultiers design att säljas. Den försäljningen börjar från och med augusti 2012.
Jean Paul Gaultier har även tidigare gjort uppmärksammade inhopp som förpackningsdesigner, bland annat för välkända bordsvattnet Evian (läs här)
Publicerad: 2012-04-19