...
Löfbergs Lila lanserar te i kapselförpackningar

Kapselmaskiner blir allt populärare bland kaffedrickare, som upptäckt bekvämligheten med de små kapselförpackningarna som placeras i maskinen och snabbt och enkelt producerar den älskade drycken.
Men alla gillar inte kaffe och därför får nu även teälskarna möjlighet att utnyttja kapseltekniken! Det är Löfbergs Lila som lanserar Koobs teer i tre olika smaker i kapselförpackningar.


Möjligheten att snabbt och smidigt brygga en kopp kaffe åt gången genom att använda kaffekapslar har blivit en stor framgång i Sverige. Bara under år 2011 ökade försäljningen av kapslar i Sverige med hela 347 procent! (Källa AC Nielsen jan 2012).

Löfbergs Lila, som förutom ett stort sortiment av kaffekapslar med olika smak och kvaliteter även lanserat choklad-dryck i kapslar, introducerar nu tre teer av varumärket Kobb på kapselmarknaden.

”Det känns jättekul att kunna erbjuda alla tedrickare samma smidiga lösning. Samtidigt bevarar man de goda smakegenskaperna som man hittar i ett löste. Det smakar mer och ser godare ut i tekoppen”, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs Lila.

De tre Kobb-teerna, som nu finns i kapselförpackningar, är ”Himlagott”, ”Earl Grey” och ”Citron & Lime”. Kapslarna passar till Caffitaly-maskiner som säljs i vitvaruhandeln.

”Alla våra kapslar finns att köpa i dagligvaruhandeln, men kan även beställas i vår webbshop”, säger Leif Sjöblom.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-05-08

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Övriga Övrigt Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK