...
När rosen blir rosa är rosécidern kall...

Vin- och spritföretaget Galatea AB har lanserat en svensk rosécider – Hannas Rosé – som är förpackad på en dryckesburk med integrerad temperaturindikator.
Burken är designad med rosenblad, tryckta med termokromatisk färg, som ändrar nyans efter temperaturen. I Hannas Rosés fall innebär det att "när rosen blir rosa är rosén kall".


Hannas Rosé, som förpackas på 33 centiliters aluminiumburkar, lanserades i början av april på Systembolaget i Sverige. Enligt tillverkaren är det en helt ny halvsöt svensk rosécider, med smaker av bland annat mango och rosenblad.
Galatea har tidigare under varumärket Hannas lanserat flera olika cidersmaker, bland annat Peach Melba, Black Lime och Organic Apple.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-05-14

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad Metall

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK