...
The Packaging Arena och brittiska Faraday etablerar partnerskap
Sandra Eriksson är vd på The Packaging Arena.

The Packaging Arena etablerar ett nytt partnerskap med engelska Faraday Centre For Retail Excellence. Man ser det som en satsning för att stärka den svenska förpackningsbranschen och skapa fler möjligheter för internationella samarbeten och affärer.

”Våra respektive nätverk kompletterar varandra på ett intressant sätt. Vi ser fram emot samarbetet och nya gemensamma aktiviteter som kan föra förpackningsindustrin framåt”, säger Sandra Eriksson, vd The Packaging Arena.
Det nya partnerskapet kommer att generera nya insikter för att på bästa sätt möta framtidens utmaningar inom förpackning och retail. Något som gynnar båda parters medlemsföretag.
Faraday Centre for Retail Excellence har en stark position som partner för många av de ledande varumärkena i Storbritannien. Exempel på klienter är Coca-Cola, Nestlé och Crown Cork. Med det senaste inom teknologi och konsumentinsikt jobbar Faraday med att stärka sina klienters varumärken.
”Vi är jätteglada över det här samarbetet”, säger Cathy Barnes, Managing Director på Faraday Centre for Retail Excellence. ”Med ökat fokus på varumärken och konsumentinsikt och genom ett formellt partnerskap med The Packaging Arena får vi ett komplett erbjudande till våra kunder”.


Bo Wallteg

Editor-in-chief & Publisher
BO WALLTEG
bo@packnews.com

Publicerad: 2012-07-16

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Övriga Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK