Svenska Rolling Optics tredimensionella säkerhets- och identifikationsetiketter återfinns nu även på en ny presentförpackning till spritproducenten Bacardis välkända gin Bombay Sapphire.
Sedan Rolling Optics fick ett kommersiellt genombrott år 2010, då hårvårdsföretaget Gazette of Sweden försåg sina förpackning ar med specialutvecklade Rolling Optics-etiketter (läs här), har alltfler företag inom lyxproduktområden som kosmetika, kroppsvård, etc., börjat använda de iögonfallande och innovativa 3-D-etiketterna.
Den nya presentförpackningen för Bombay Sapphire har utformats av Rolling Optics i samarbete med ansedda designbyrån Webb deVlam, som har verksamheter i London och Chicago och som har vunnit flera internationella utmärkelser.
”3-D-effekten är mycket slående och interagerar helt med förpackningen. Ingen blir opåverkad av effekten och vi är förtjusta över resultatet”, säger Richard Cuthbert, varumärkesansvarig för whisky och gin hos Bacardi.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com