Unilevers Lätta-margarin förses med ”kurvigt” lock

Tyska plastförpackningstillverkaren RPC Bebo Plastik har för Unilevers räkning tagit fram en ny typ av termoformad förpackning till smörgåsmargarinet Lätta Light.
Den nya förpackningen, som lanserats på marknaderna i Tyskland, Österrike och Schweiz, har fått ett ”kurvigt” lock, som ska göra produkten mer synlig i butikshyllan.


Det vågiga locket innebar en utmaning att förse med tryck, eftersom höjden på lockets kant varierar från 3 till 12 millimeter.
”Vårt tekniska team fick använda all sin mångåriga erfarenhet inom preprint och varmformning av polypropen för att med bibehållen produktionshastighet få en klar och tydlig bild trots designens ’snedvridning’”, skriver RPC Bebo Plastik i ett pressmeddelande.

PP-asken och locket är båda tryckta i sex färger och försedda med den välbekanta flerfärgade Lätta-logotypen. Asken har fått en distinkt silvrig bakgrund, som kontrasterar mot lockets transparenta bakgrund.

”RPC Bebo har lyckats skapa en iögonfallande förpackningsdesign, som hjälper vår produkt att nå fram gångar på marknaden” , säger Lättas varumärkeschef Claudia Schneider i en kommentar.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-08-23

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad Plast Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK