Vid årets upplaga av förpackningskonferensen Top Packaging Summit by Packbridge är – som vi tidigare informerat om (läs här) – ämnet ”Packaging Beyond Recession”.
En av föredragshållarna blir Erik Nilsson, VD på företaget Cubis Ltd, som utvecklat och lanserat den annorlunda dryckesförpackningen Cubis (bilden), vars form är inspirerad av en iskub!
På Top Packaging Summit i Lund 17 och 18 oktober ska Erik Nilsson ge sin syn på om en exklusiv, innovativ förpackning – som Cubis – kan lanseras och klara sig under en recession.
”Cubis har en unik förslutning, är mycket effektiv i logistiken och väcker uppmärksamhet hos konsumenterna. Den är introducerad på den svenska marknaden och nu ser vi på möjligheterna för en global marknadsintroduktion. Det är något som kräver en industriell partner för volymtillverkning och fyllning. Frågan man måste ställa sig är om en global recession jobbar emot en sådan introduktion och kan i så fall ett hållbart förpackningsmaterial vara räddningen? ”, säger Erik Nilsson till Packbridge.
Här kan du läsa vad vi tidigare skrivit om Cubis-förpackningen:
Inspirerad av en iskub
Kommersiell lansering av Cubis
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com