...
Ämne på Top Packaging Summit 2012:
Kan en ny, exklusiv förpackning klara att etablera sig under en recession?
Erik Nilsson, VD på Cubis Ltd.

Vid årets upplaga av förpackningskonferensen Top Packaging Summit by Packbridge är – som vi tidigare informerat om (läs här) – ämnet ”Packaging Beyond Recession”.
En av föredragshållarna blir Erik Nilsson, VD på företaget Cubis Ltd, som utvecklat och lanserat den annorlunda dryckesförpackningen Cubis (bilden), vars form är inspirerad av en iskub!


På Top Packaging Summit i Lund 17 och 18 oktober ska Erik Nilsson ge sin syn på om en exklusiv, innovativ förpackning – som Cubis – kan lanseras och klara sig under en recession.

”Cubis har en unik förslutning, är mycket effektiv i logistiken och väcker uppmärksamhet hos konsumenterna. Den är introducerad på den svenska marknaden och nu ser vi på möjligheterna för en global marknadsintroduktion. Det är något som kräver en industriell partner för volymtillverkning och fyllning. Frågan man måste ställa sig är om en global recession jobbar emot en sådan introduktion och kan i så fall ett hållbart förpackningsmaterial vara räddningen? ”, säger Erik Nilsson till Packbridge.

Här kan du läsa vad vi tidigare skrivit om Cubis-förpackningen:
Inspirerad av en iskub
Kommersiell lansering av Cubis


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-09-06

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Övriga Övrigt Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK