...
Mer än 30 experter på talarlistan vid sjunde europeiska bioplastkonferensen

En diger talarlista med föredrag och anföranden av mer än 30 experter finns på programmet, när den sjunde europeiska bioplastkonferensen äger rum på Maritim proArte Hotel i Berlin den 6 och 7 november i år.
Konferensen, som anordnas av bioplastorganisationen European Bioplastics, kommer att besökas av tillverkare, konverterare, varumärkesägare och användare inom den alltmer växande bioplastsektorn, men också av representanter för myndigheter, certifieringsorgan, m. fl., som följer eller berörs av utvecklingen inom bioplaster.


Temat för årets konferens är ”From niche to mainstream” och med det vill arrangörsorganisationen betona att man anser att bioplaster nu har lämnat ”nisch-stadiet” och blivit allt vanligare och viktigare på marknaden, inte minst inom förpackningar.

”Fler investeringar, fler kommersiella produkter och ett ökat intresse för området: den stadigt växande synligheten på marknaden sätter upp bioplaster på dagordningen för varumärkesägare, konsumenter och beslutsfattare”, skriver European Bioplastics i programförklaringen till årets konferens.

Bland de mer än 30 experter, som ska tala vid konferensen, kan nämnas Alfredo Aguilar Romanillos, från EU-kommissionens generaldirektorat för forskning och innovation, som inleder den långa raden av talare och vars anförande ska slå an grundtonen för årets konferens.

Från tyska ministeriet för Livsmedel, jordbruk och konsumentskydd talar Clemens Neumann och från brittiska bioekonomiska konsultföretaget NNFCC ska John Williams tala om investeringar, forskning och utveckling av nya material.

Under konferensen blir det också prisutdelning av tidningen Bioplastics Magazines ”Global Bioplastics Award 2012”.

Bland de företag och myndigheter, m.fl. som visar upp sig i samband med bioplastkonferensen kan nämnas BASF, Braskem, Coca-Cola Company, DuPont, EU-kommissionen, Innovia, NatureWorks och Pöyry.

Bioplastorganisationen European Bioplastics består av europeiska företag som tillverkar, konverterar eller marknadsför biobaserade och/eller biologiskt nedbrytbara plaster.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-09-19

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK