...
3D-etikett från Rolling Optics används av välkända Oriflame

Svenska Rolling Optics tredimensionella säkerhets- och identifikationsetiketter får allt fler användare runt om i världen, inte minst som effekthöjande element på lyxprodukter inom kosmetika, kroppsvård, drycker, etc.
Senast i raden av användare är välkända kosmetikaleverantören Oriflame, som har valt 3D-etiketter från Rolling Optics till sin doftserie ”London”.
”I samma stund som vi såg exempel på Rolling Optics banbrytande 3D-innovationer, visste vi att det var en teknik som har potentialen att bli en ’game changer’ på den kosmetiska marknaden”, säger Oriflames förpackningsansvarige Brian Sparks.


Oriflame använder nu Rolling Optics 3D-material på produkten ”Love London Eau de Toilette”, som är flaggskeppet i en doftserie, som vänder sig till unga, livfulla Londonentusiaster runt om i världen.

EdT-flaskans etikett består av två lager, vilka åstadkommer en förbryllande optisk effekt och skapar en illusion av en utsmyckning, som befinner sig inne i flaskan.

I Oriflame-projektet har Rolling Optics samarbetat med brittiska etikettföretaget Source Label, som ansvarat för den slutliga konverteringen tillsammans med Oriflame.

”Vi är förtjusta över att ligga i framkant med den här 3D-tekniken och kunna förse Oriflame med denna enkla men ändå extrema etikettdesign”, säger Source Labels försäljningschef Tim Lowe.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-10-10

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Etikett/Märkning Förpackningsmaterial Kemteknisk Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK