...
Förpackning för den som ska köpa en buss!

Företaget Profilskaparen har för Scanias räkning utvecklat en skräddarsydd kollektionsförpackning (bilden), som kallas ”BusBox” och som ska användas av Scanias säljare för att visa vilka inredningsdetaljer det finns att välja på för den som funderar på att köpa en buss..!
I lådan finns exempel på inredningsdetaljer, som visar alla möjliga kombinationer vad gäller val av golv, vägg, tak och textilier.


”Arbetet med att ta fram lådan har gått mycket bra och vi har tillsammans med Profilskaparen arbetat oss igenom flera prototyper som till sist lett oss fram till denna lösning”, säger Isabella Habijan, ansvarig för beställningen hos Scania.

Kollektionsförpackningen ”BusBox” kan lätt förvandlas till en väska, som kan bäras av säljaren och måtten på lådan är anpassade, så att den lätt ska kunna placeras i ett handbagagefack på ett flygplan.

Företaget Profilskaparen, som ligger i Farsta, startades 1983 av familjen Wigerman under namnet WIGAB med målsättningen att tillgodose kundernas behov av företagsanpassade kontorsprodukter. I dag erbjuder man skräddarsydda kommunikationshjälpmedel för företag och har en av Nordens modernaste produktionslinjer vad gäller pärmar, förpackningar, mappar och register.
Profilskaparen har nyligen också anställt en ny projektledare. Han heter Björn Ernstson (undre bilden) och har mer än 20 års erfarenhet i branschen. Han kommer närmast från A+B/Perga och dessförinnan Åhnbergs Bokbinderi.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2012-10-23

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Marknad Övriga Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK