...
Coop-butik först i Sverige med avancerat system för eletroniska hyllkantsetiketter
Kryddhyllorna hos Coop Forum Torp i Uddevalla försedda med ”Breece epaper” elektroniska hyllkantsetiketter.
Närbild på de nya elektroniska hyllkantsetiketterna. Observera det gula fältet med jämförspris.

Som första dagligvarukedja i Sverige har Coop installerat det elektroniska hyllkantsetikettsystemet ”Breece epaper” i en butik. Det är i butiken Coop Forum Torp vid Torp Köpcenter i Uddevalla, som 13.000 epaper-displayer satts upp i butikshyllorna för att ersätta samtliga pappersetiketter.
Breece epaper är en multifunktionell plattform för elektroniska hyllkantsetiketter, där man - i motsats till traditionella lösningar med elektroniska hyllkantsetiketter - kan ge kunden betydligt mer information. På Breece epaper-displayen kan man grafiskt visa produktbeskrivningar, logotyper, nyckelhål, streckkoder, QR-koder, etc.


Konceptet och programvaran bakom den multifunktionella epaper-plattformen är utvecklat av Delfi Technologies, som är ett väletablerat företag inom detaljhandeln sedan 1988. Koncernen består av två divisioner – ISP Division och Breece Division – med kontor i Danmark, Sverige, Norge, Vietnam och USA.

Systemet med Breece epaper används redan i mer än 270 butiker i Danmark, Norge, Island och Grönland, men det är alltså först nu som det installerats i en svensk Coop-butik.
”Redan från första dagen av pilottestet så kunde vi se ett positivt resultat med Breece epaper. Tendensen att framtidssäkra sin butik är något vi kommer att se hos fler svenska butiker under 2013”, säger Mats Olsson, Area Manager, Breece Division, Sverige.

Coop Forum använder svenskanpassade epaper-displayer, med ett speciellt gult fält, där jämförpriset visas. Att som en del av prisinformationen visa jämförspris mot en gul bakgrund är ett krav för svensk dagligvaruhandeln.

Copp har valt Breece-plattformen för att man anser att den ger helt nya möjligheter att driva lönsammare butiker via omkostnadsbesparing, nya marknadsföringsmöjligheter och ökad kundservice. Lösningen öppnar även upp för en mer specifik, direkt och dynamisk interaktion med kunder genom ”cross-selling”, prismatch, QR-koder och branding.

”Jag är stolt över att Coop Forum i Uddevalla är den första butiken i Sverige med Breece epaper. Det är ett led i vår strategi att använda innovativa verktyg för att effektivisera och framtidssäkra den dagliga butiksdriften”, säger butikschef Peter Nordman, Coop Forum Torp i Uddevalla.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-01-25

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Livsmedel Marknad Märknings- & Etiketteringsutrustning Maskin och Utrustning

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK