FEFCO presenterar “Herr Wellpapp”!
”Mr Corrugated” uppträder i olika skepnader och situationer i den omfattande informationskampanjen.

Mr Corrugated” är namnet på en animerad ”wellpappfigur”, som nu lanserar av den europeiska wellpappindustrins paraplyorganisation FEFCO.
Mr Corrugated kommer bland annat att synas flitigt i en omfattande annons- och reklamkampanj som FEFCO genomför nu i vår, där syftet är att peka på wellpappens alla fördelar som förpackningsmaterial och att engagera beslutsfattare och andra inflytelserika personer på såväl en känslomässig som rationell nivå.


Parallellt med kampanjen har FESCO också öppnat en speciell hemsida med namnet ”Corrugated of Course”, där man förutom filmer med ”Herr Wellpapp” även kan se de senaste wellpappnyheterna och läsa om hur wellpapp kan användas som värdefullt förpackningsmaterial genom hela leveranskedjan.

”Med Mr Corrugated har vi fått ett roligt, slagkraftigt och tilltalande sätt att peka på wellpappens alla fördelar som förpackningsmaterial.”, säger FEFCO:s marknads- och miljöansvarige Ben Blydenstein.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-02-08

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Marknad Well

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK