...
Nordvalls stärker sin marknadsorganisation med försäljningschefer för två affärsområden
Jörgen Nilsson, t.v. och Fredrik Elmér är nya försäljningschefer hos Nordvalls.
Figosystems VD P. Magnus Olsson blev ny marknadschef hos Nordvalls efter förvärvet.

I fjol höstas förvärvade skånska etikettföretaget Nordvalls det Kungälvs-baserade flexotryckeriet Figosystem (läs här) och skapade på så sätt en ledande svensk och internationell aktör inom etikettproduktion.
Som en följd av förvärvet har Nordvalls förstärkt sin marknadsorganisation på en rad poster.
Ny marknadsdirektör är P. Magnus Olsson, f.d. VD i Figosystem, och dessutom har man utsett två nya försäljningschefer – en för affärsområdet ”Pharma & Export” och en för området ”Print”.


De nya försäljningscheferna heter Jörgen Nilsson (Pharma & Export) och Fredrik Elmér (Print) och tillsammans ska de nu se till att det blir ett ökat fokus just på områden pharma och print.

”Marknadsområdet Print innebär i princip allt inom etikett som är inom Sveriges gränser och som inte är läkemedelsrelaterat”, berättar Fredrik Elmér i en intervju i Nordvalls senaste nyhetsbrev.

Området Print inbegriper främst självhäftande etiketter och shrink sleeves men också tickets och tags, sigill-etiketter och IML-etiketter (In Mould Labelling). Produktsegmenten är framförallt livsmedel, drycker, kemtekniska, kosmetika, transport, logistik, industri, mm. Nordvalls är också stora inom tickets & tags, vilket bland annat inbegriper parkerings-, bio- och evenemangsbiljetter.

”Nordvalls Pharma är vår enhet för läkemedelsprodukter vilket främst innefattar självhäftande etiketter med till exempel blindskrift, flerbladsetiketter såsom Multiketter och Booklets, sachetter och bipackssedlar. Vi har även en rad olika säkerhetslösningar med bland annat hologram”, säger Jörgen Nilsson, som även ansvarar för området Export, vilket inbegriper Nordvalls alla kunder utanför Sveriges gränser, främst i Skandinavien.

Jörgen Nilsson säger också i intervjun att målet inom Export är att expandera i Europa, främst inom läkemedelsetiketter och förädlade produkter som till exempel flerbladsetiketter.

I och med förvärvet av Figosystem har Nordvalls fått en större geografisk spridning, men samtidigt kommit närmare sina kunder, eftersom man nu har produktion både i skånska Sjöbo och i Kungälv, utanför Göteborg.
”Vi har även fått ett breddat produktsortiment och kan nu ta ett helhetsgrepp om kunderna. Vi blir en komplett leverantör helt enkelt”, säger Fredrik Elmér och får medhåll av Jörgen Nilsson, som också poängterar att Nordvalls blivit en starkare leverantör med avsikten att förbättra leveranssäkerhet och precision inom såväl Print som Pharma.
”Inom Pharma kan i många fall en för tidigt levererad order vara lika mycket en avvikelse som en försenad leverans, så där är leveranssäkerhet och precision A och O. Och det är något vi kommer att jobba hårt med framöver”, säger Jörgen Nilsson.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-03-06

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Förpackningsmaterial Personal

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK