...
Bärdrycker från Kiviks Musteri lanseras i prisbelönt förpackning från Tetra Pak
Kiviks fruktdrycker i 25-cl förpackningar, vilka även säljs i en praktisk multipack med 12 förpackningar.

Skånska Kiviks Musteri blir först ut på den svenska marknaden med att använda Tetra Paks prisbelönta förslutningslösning Square DreamCap, avsedd för företagets vätskekartongförpackningar Tetra Prisma Aseptic. Förslutningen, som är testad och lovordad av bland annat Reumatikerförbundet, belönades i fjol med en Scanstar-utmärkelse (läs här).
Kiviks Musteri lanserar nu sina bärdrycker under varumärket Naturens Bästa i 33-centiliters Tetra Prisma Aseptic-förpackningar försedda med en Square DreamCap-förslutning med 26 mm öppning (bilden ovan).


Kiviks Musteris bärdrycker Naturens Bästa finns i smakerna blåbär och granatäpple och betecknas som lämpliga mellanmålsdrycker för den som vill leva lite sundare. Dryckerna har ett högt fruktinnehåll och inget tillsatt socker eftersom all sötma kommer från frukt och bär.

”Våra drycker är naturliga och goda mellanmålsdrycker och vi är glada över att kunna sprida dem till fler genom vår nya förpackning som är både lätt att öppna och försluta samt bekväm att dricka ur”, säger Kiviks Musteris produktchef Susanna Karlsson.

Samtidigt med lanseringen av de DreamCap-försedda bärdrycksförpackningarna lanserar Kiviks Musteri också sina populära fruktdrycker i nya on-the-go-förpackningar, även de från Tetra Pak. De aseptiska vätskekartongförpackningarna är i volymen 25 centiliter och de är enligt Kiviks Musteri lämpliga för skolutflykten, barnkalaset eller picknicken. De säljs på marknaden antingen som singelförpackningar eller i en praktisk och bärbar multipack innehållande 12 singelförpackningar.

I samband med lanseringen av den nya förpackningsstorleken har fruktdryckssortimentet också utökats med en ny smak – blåbär – som komplement till de tidigare smakerna päron och smultron.

”Våra fruktdrycker har varit populära hos barnfamiljer i över 15 år. Därför är vi glada att kunna erbjuda samma goda dryck i en förpackning anpassad till den aktiva familjen”, säger Susanna Karlsson.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-03-12

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Kartong Livsmedel Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK