...
Raflatac firar 20 år på ryska marknaden

I år firar finska etikettmaterialtillverkaren UPM Raflatac att det är 20 år sedan man öppnade sin första verksamhet i Ryssland.
Den gången – 1993 – bestod UPM-representationen i Ryssland av en ensam person, men i dag sysselsätter man 60 anställda vid företagets slitsnings- och distributionsterminaler samt försäljningskontor i Moskva och St. Petersburg.


När UPM Raflatac började sin Rysslandsverksamhet var man pionjärer på den ryska marknaden, när det gällde självhäftande etikettmaterial, men sedan dess har marknaden vuxit mycket och snabbt, samtidigt som den ökande närvaron av multinationella varumärken på den ryska marknaden höjt kvalitetskraven på etikettmaterialen.

”Ryssland är en av de största växande marknaderna för etikettmaterial och snabb leverans är viktig för kunderna. Vi har i dag kapacitet att leverera från två ryska terminaler inom 48 timmar till nästan alla våra kunder i Ryssland”, säger Artjom Shvedun, försäljningschef för UPM Raflatac i Ryssland.

När UPM Raflatac år 2009 öppnade sin slitnings- och distributionsterminal i St. Petersburg var man den första internationella tillverkaren av självhäftande etikettmaterial som etablerade sig med en produktionsenhet i Ryssland.

”Konkurrensen bland tryck- och materialleverantörer inom självhäftande etiketter är stor i Ryssland och det är viktigt att hålla högsta standard på både kvalitet och service, något som vårt ryska team vet hur man gör”, säger Artjom Shvedun.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-03-20

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Förpackningsmaterial Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK